Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру
На виконання Закону України від 17.07.2015 № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», який набрав чинності 13 серпня 2015 року, постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок
№ 440), який набув чинності 16 липня 2016 року.
Порядком № 440 визначено:
- алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні/виключенні неприбуткової організації до/із такого Реєстру;
- особливості перебування у Реєстрі, включення/виключення неприбуткових організацій з Реєстру в перехідний період.
Так, протягом двох місяців з дня набрання чинності Порядком № 440 органи Державної фіскальної служби надсилатимуть усім неприбутковим організаціям, що обліковувалися в Реєстрі на дату набрання чинності Закону
№ 652, запити про їх відповідність статусу неприбуткової організації згідно з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України. Неприбуткові організації повинні у місячний термін з дня отримання запитів надати до органу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) за місцем обліку завірені копії установчих документів організації, а також для житлово-будівельних кооперативів завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»).
Протягом календарного місяця з дня отримання відповіді на запит органи ДФС повинні розглянути подані документи і, за результатами розгляду, або занести таку організацію до нового Реєстру неприбуткових організацій, або надіслати повідомлення про невідповідність статутних документів приписам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
Неприбуткові організації, установчі документи яких не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, матимуть змогу до кінця 2016 року внести зміни та повторно подати документи на розгляд до органу ДФС.
Звертаємо Вашу увагу, що неприбуткові підприємства, установи та організації, які не приведуть свої установчі документи відповідно до норм пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, після 1 січня 2017 року, виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.