Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за 2014 рік
Робота із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації спрямована на виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Впродовж 2014 року до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації через відділ роботи із зверненнями громадян надійшло та було опрацьовано 3065 звернень громадян.
З них:
- 315 питань вирішено позитивно;
- на 2615 надані аргументовані роз’яснення.
У порівнянні з 2013 роком кількість звернень від громадян до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації зменшилася на 966 звернень або 31,52 %.
З загальної кількості опрацьованих звернень:
- що надійшли поштою – 1925 звернень (у 2013 році - 3484 звернень);
- прийнятих на особистому прийомі – 1140 (у 2013 році – 547 звернень);
- прийнятих на особистому прийомі керівництвом адміністрації– 435 звернень (у 2013 році – 547 звернень);
- прийнятих на прямій телефонній лінії - 43 звернення (у 2013 році – 265 звернень);
- надісланих електронною поштою – 507 звернень (у 2013 році – 720 звернень).
За своїм характером звернення, що надійшли протягом звітного періоду на адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, через відділ роботи із зверненнями громадян розподілилися наступним чином: заяви-2846 (92,86%), скарги-219 (7,13%).
За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян надійшло:
- 867 звернень (28,24 %) з Київської міської державної адміністрації (у 2013 році - 1029 звернень), серед яких 271 доручення голови Київської міської державної адміністрації (з них: 10 - вирішено по суті, на 189 надані аргументовані роз’яснення);
- 117 звернень від Народних депутатів України (у 2013 році - 27 звернень);
- 29 звернень від депутатів Київради (у 2013 році – 8 звернень);
- 4 звернення з Верховної Ради України (у 2013 році - 2 звернення);
- 7 звернень від представника уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (у 2013 році - 4 звернення);
- 131 звернення від міської та районної прокуратури (у 2013 році – 152 звернення).
Впродовж 2014 року до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 365 колективних звернення, (11,91 % від усіх звернень). У порівнянні з 2013 роком загальна кількість колективних звернень зменшилася на 137 або 37,53 %.
Найчастіше в своїх зверненнях громадяни порушували питання:
1) Житлово-комунального господарства та благоустрою території - 1579 звернень (51,40 %).
Серед основних питань:
- оплата квартир та комунальних послуг – 213 звернень;
- благоустрою –191 звернення;
- водопостачання – 176 звернень;
- опалення – 131 звернення;
- будівництва та ремонт доріг – 89 звернень;
- ремонт будинків – 68 звернень:
- ремонту дахів – 39 звернень;
- ремонту або заміни ліфтів – 34 звернення;
- ремонту квартир – 31 звернення.
2). Житлової політики - 470 звернень (15,3%).
Серед них найчастіше порушувалися питання надання житла або додаткової кімнати для проживання у гуртожитках, зарахування на квартирний облік, зміни договору найму житлових приміщень.
3). Соціального захисту - 212 звернень (6,9%).
Основне питання - це виділення матеріальної допомоги, особливо на лікування та проведення операцій.
До Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації за звітний період надійшла значна кількість звернень пільгових категорій населення. Серед заявників, які вказали свій соціальний стан:
- 145 звернень від інвалідів І –ІІІ груп;
- 66 звернень від ветеранів праці;
- 33 заявника з багатодітних сімей;
- 30 учасників Великої Вітчизняної війни;
- 24 звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни (з них: 4 звернення задоволено, на 17 надані аргументовані роз’яснення);
- 51 звернення учасників АТО;
- 20 звернень від дітей війни;
- 17 звернень від учасників бойових дій;
- 16 звернень одиноких матерів;
- 6 звернень від родичів учасників АТО;
- 2 звернення від матерів-героїнь та інші.
В зверненнях осіб пільгових категорій найчастіше порушувалися питання незадовільного житлово-комунального обслуговування, поліпшення житлових умов, отримання матеріальної допомоги, допомоги на лікування та інші.
Керівництвом Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації проводяться особисті прийоми мешканців району.
На особистих прийомах головою, виконуючим обов’язки голови, заступниками голови та керівником апарату адміністрації розглянуто 435 звернень громадян.
Особисто головою, виконуючим обов’язки голови Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації за вказаний період згідно з графіком заплановано та проведено:
- 24 особисті прийоми, під час яких розглянуто 143 звернення мешканців та прийнято 172 громадянина;
- 24 виїзні прийоми, під час яких розглянуто 137 звернень мешканців та прийнято 154 громадян.
Протягом звітного періоду головою та заступниками голови Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації було проведено 5 прямих телефонних ліній та прийнято 43 дзвінка.
Особисто головою за вказаний період проведено 2 прямі телефонні лінії та прийнято 15 дзвінків.
За звітний період 507 звернень надійшло до адміністрації електронною поштою через інтернет - приймальню та книгу відгуків, що на 213 звернень менше, ніж за минулий рік. Всі звернення опрацьовані у встановлені терміни.
Систематично робота із зверненнями громадян перевіряється управлінням з питань звернень громадян Київської міської державної адміністрації. Одночасно, спільно з представниками управління з питань звернень громадян Київської міської державної адміністрації та комунальних підприємств району, проведено 12 виїзних днів контролю з виходом на місце та детальним розглядом звернень за участю заявників, обслуговуючих служб та балансоутримувачів. За результатами роботи підготовлено та надано до КМДА відповідні акти.
Відповідно до плану роботи щомісячно відділом організовуються та проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду проведено 12 засідань даної комісії та опрацьовано 13 звернень громадян. За результатами роботи комісії складено відповідні протоколи та підготовлено доручення, які виконано у визначений термін.
За звітний період проведено перевірку роботи із зверненнями громадян
в 12-ти структурних підрозділах адміністрації, а саме:
- управлінні житлово-комунального господарства;
- відділі контролю за благоустроєм району;
- секторі взаємодії з правоохоронними органами:
- відділі з питань майна комунальної власності;
- відділі будівництва, архітектури та землекористування;
- управлінні охорони здоров’я;
- комунальному підприємстві «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду»;
- управлінні освіти;
- службі у справах дітей;
- відділі торгівлі та споживчого ринку;
- відділі обліку та розподілу житлової площі;
- управлінні праці та соціального захисту населення.
Під час перевірок порушень вимог чинного законодавства щодо звернень громадян не виявлено, за результатами складено відповідні акти, підрозділам надано письмові методичні рекомендації для керівництва в подальшій роботі із зверненнями.
При управлінні праці та соціального захисту населення Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації діє Центр правової допомоги киянам, які опинились в складних життєвих обставинах, де юрист-консульт надає безкоштовні послуги мешканцям району.
Так, за звітний період управлінням праці та соціального захисту населення надано 8 направлень на отримання безкоштовної правової допомоги.
Для підвищення рівня роботи із зверненнями громадян, забезпечення своєчасного та якісного розгляду пропозицій, заяв і скарг на офіційному веб-сайті Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації розміщено інформацію про діяльність органу державної влади і місцевого самоврядування району, надаються безкоштовні правові консультації, розміщуються форми та зразки документів, тощо.
В подальшій роботі пріоритетними завданнями роботи відділу із зверненнями громадян залишаються:
- організація контролю за своєчасним та якісним розглядом звернень громадян;
- організація контролю за дотриманням термінів розгляду звернень, які перебувають на довгостроковому контролі;
- проведення перевірок відділів і управлінь адміністрації з метою надання практичної допомоги у розгляді звернень громадян, вивчення причин, що породжують колективні звернення, та вживання дієвих заходів реагування, спрямованих на упередження надходження вищевказаних звернень.
- підвищення персональної відповідальності посадових осіб за якість і ефективність роботи із зверненнями громадян, недопущення фактів формального ставлення до розгляду звернень.