Головна  →  Новини  →  24 лютого 2021

Департамент кіберполіції НПУ з 22 лютого по 31 березня 2021 року проводитиме оперативно-профілактичні заходи “Фаєрвол”

Департамент кіберполіції  НПУ з 22 лютого по 31 березня 2021 року проводитиме оперативно-профілактичні заходи “Фаєрвол”

Інформуємо про проведення оперативно-профілактичних заходів “Фаєрвол”, у період з 22 лютого по 31 березня 2021 року, відповідно до наказу №69 від 12.02.2021 року Департаменту кіберполіції Національної поліції України «Про організацію проведення профілактичних заходів під умовною назвою «Фаєрвол»», з метою стабілізації криміногенної ситуації, реалізації державної політики у сферах забезпечення охорони прав та свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, а також виявлення та попередження кримінальних правопорушень у сфері комп’ютерних систем.

У разі виявлення протиправних дії за всіма фактами DDoS-атак, фішингових атак, розповсюдження вірусів шифрувальників та інформації з обмеженим доступом, зламу облікових записів з метою встановлення інформації щодо злочинної діяльності окремих осіб та організованих злочинних груп просимо повідомляти про це через сайт https://www.cyberpolice.gov.ua/, або за телефоном Сервісної служби Департаменту кіберполіції Нацполіції: 0800 50 51 70.

Шахраї постійно підлаштовуються під потреби суспільства і щоразу вигадують нові схеми злочинів. Серед розповсюджених схем фішингу — телефонні шахрайства та продаж неіснуючих товарів.

Втім, працівники Управління протидії кіберзлочинам у м. Києві Департаменту кіберполіції дали відповідь на актуальні питання від громадян.

Що таке фішинг?

Ідея полягає у тому, щоб під виглядом сайту, якому ви довіряєте, виманити у вас особисті дані, найчастіше — платіжні дані карти та зняти з них кошти. Один непомітний символ на адресній панелі може означати, що користувач потрапив до рук шахраїв. Але, щоб зарадити їм і не попастись на гачок шахраїв, потрібно дотримуватись основних правил кібергігієни, а саме:

  • використовувати сервіси з двофакторною автентифікацією;
  • використовувати складні паролі та не використовувати один і той самий пароль до декількох ресурсів;
  • не переходити за сумнівними гіперпосиланнями;
  • не використовувати фінансовий номер телефону для авторизації у соціальних мережах;
  • не передавати конфіденційну інформацію в месенджерах, навіть фото документів і навіть своїй близькій людині
  • мати хороше програмне антивірусне забезпечення та всі додатки завантажувати з офіційних ресурсів;
  • не укладайте жодних угод через месенджери, наприклад, якщо вам пропонують обговорити деталі в Viber, Telegram і т. д. Спілкуйтеся тільки на офіційному сайті й звертайте увагу на домен сайту. Шахраї завжди користуються загальними фразами та зверненнями. До того ж це терміновість (швидко надішліть і т.п.). Також це може бути неграмотність у фразах, помилки. Нагадуємо, що навіть працівник банку не має права у вас розпитувати ні про які коди, паролі, кодові слова і т.д.

Що робити, якщо ви стали жертвою інтернет-шахраїв?

Якщо ви стали жертвою шахраїв в мережі Інтернет, потрібно звернутися в поліцію. Зателефонуйте за номером 102 або подайте електронне звернення на сайті кіберполіції.

Куди ще можна звертатися крім поліції?

Якщо гроші були переведені через платіжну онлайн-систему, то варто звернутися в службу підтримки цієї ПС. Є ймовірність, що після цього гаманець афериста заблокують. Якщо йдеться про банки, а саме списування з карток, то звичайно, телефонуєте в банківську установу і блокуєте карту.

Кіберполіція закликає громадян бути обачними під час покупок через мережу інтернет і телефонних розмов зі співробітниками фінансових установ.

Перейти до спискуВерсiя для друку

Адміністративні послуги

United24

Корупція має бути помічена