Головна  →  Новини  →  24 лютого 2021

Департамент кіберполіції НПУ з 22 лютого по 31 березня 2021 року проводитиме оперативно-профілактичні заходи “Фаєрвол”

Департамент кіберполіції  НПУ з 22 лютого по 31 березня 2021 року проводитиме оперативно-профілактичні заходи “Фаєрвол”

Інформуємо про проведення оперативно-профілактичних заходів “Фаєрвол”, у період з 22 лютого по 31 березня 2021 року, відповідно до наказу №69 від 12.02.2021 року Департаменту кіберполіції Національної поліції України «Про організацію проведення профілактичних заходів під умовною назвою «Фаєрвол»», з метою стабілізації криміногенної ситуації, реалізації державної політики у сферах забезпечення охорони прав та свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, а також виявлення та попередження кримінальних правопорушень у сфері комп’ютерних систем.

У разі виявлення протиправних дії за всіма фактами DDoS-атак, фішингових атак, розповсюдження вірусів шифрувальників та інформації з обмеженим доступом, зламу облікових записів з метою встановлення інформації щодо злочинної діяльності окремих осіб та організованих злочинних груп просимо повідомляти про це через сайт https://www.cyberpolice.gov.ua/, або за телефоном Сервісної служби Департаменту кіберполіції Нацполіції: 0800 50 51 70.

Шахраї постійно підлаштовуються під потреби суспільства і щоразу вигадують нові схеми злочинів. Серед розповсюджених схем фішингу — телефонні шахрайства та продаж неіснуючих товарів.

Втім, працівники Управління протидії кіберзлочинам у м. Києві Департаменту кіберполіції дали відповідь на актуальні питання від громадян.

Що таке фішинг?

Ідея полягає у тому, щоб під виглядом сайту, якому ви довіряєте, виманити у вас особисті дані, найчастіше — платіжні дані карти та зняти з них кошти. Один непомітний символ на адресній панелі може означати, що користувач потрапив до рук шахраїв. Але, щоб зарадити їм і не попастись на гачок шахраїв, потрібно дотримуватись основних правил кібергігієни, а саме:

  • використовувати сервіси з двофакторною автентифікацією;
  • використовувати складні паролі та не використовувати один і той самий пароль до декількох ресурсів;
  • не переходити за сумнівними гіперпосиланнями;
  • не використовувати фінансовий номер телефону для авторизації у соціальних мережах;
  • не передавати конфіденційну інформацію в месенджерах, навіть фото документів і навіть своїй близькій людині
  • мати хороше програмне антивірусне забезпечення та всі додатки завантажувати з офіційних ресурсів;
  • не укладайте жодних угод через месенджери, наприклад, якщо вам пропонують обговорити деталі в Viber, Telegram і т. д. Спілкуйтеся тільки на офіційному сайті й звертайте увагу на домен сайту. Шахраї завжди користуються загальними фразами та зверненнями. До того ж це терміновість (швидко надішліть і т.п.). Також це може бути неграмотність у фразах, помилки. Нагадуємо, що навіть працівник банку не має права у вас розпитувати ні про які коди, паролі, кодові слова і т.д.

Що робити, якщо ви стали жертвою інтернет-шахраїв?

Якщо ви стали жертвою шахраїв в мережі Інтернет, потрібно звернутися в поліцію. Зателефонуйте за номером 102 або подайте електронне звернення на сайті кіберполіції.

Куди ще можна звертатися крім поліції?

Якщо гроші були переведені через платіжну онлайн-систему, то варто звернутися в службу підтримки цієї ПС. Є ймовірність, що після цього гаманець афериста заблокують. Якщо йдеться про банки, а саме списування з карток, то звичайно, телефонуєте в банківську установу і блокуєте карту.

Кіберполіція закликає громадян бути обачними під час покупок через мережу інтернет і телефонних розмов зі співробітниками фінансових установ.

Перейти до спискуВерсiя для друку

 

Адміністративні послуги

Громадський бюджет

Допомога громадянам зі східних областей та АР Крим

Акція по збору книг для бійців, які беруть участь в АТО

Корупція має бути помічена