Пам'ятка щодо дотримання громадянами Правил безпеки на залізничному транспорті
Протягом 12 місяців 2022 року на залізниці було травмовано 84 сторонні особи, 54 особи з яких із смертельним наслідком. Електрострумом уражено 5 сторонніх осіб, 1 особу смертельно. За звітний період травмовано 3 дитини, 2 дитини смертельно.
За аналогічний період 2021 року було травмовано 138 сторонніх осіб, 79 осіб з яких із смертельним наслідком. Зафіксовано травмування 4 залізничників, 2 смертельно. Електрострумом уражено 21 сторонню особу, 8 осіб смертельно. За звітний період травмовано 15 дітей, 7 дітей смертельно.
Рівень травматизму невиробничого характеру у 2022 році зменшився у порівнянні з 2021 роком на 39,13 % (54 особи), рівень смертельного травматизму зменшився у 2022 році на 31,65% (25 осіб).
Найбільша кількість випадків з громадянами сталося через періхд колії у невстановленому місці (57,14%).
Аналіз випадків травмування сторонніх залізничному транспорту осіб свідчить про те, що більшість випадків сталася внаслідок порушення потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті Україні, затверджених наказом МТУ від 19.02.1998 №54, які зареєстровані в Мінюсті 22.07.1998, а саме:
- перехід залізничних колій у невстановлених місцях;
- ходіння по залізничних коліях;
- підіймання на дахи поїздів, локомотивів та вагонів;
- знаходження в стані алкогольного сп'яніння на території об'єктів залізничного транспорту.
Громадяни забувають про те, що залізниця є зоною підвищеної небезпеки.
Всі випадки сталися внаслідок порушення самими потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті, а саме:
п.2.1 Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки у встановлених місцях.
На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики "Перехід через колії"
п.2.2 Перед тим, як увійти в небезпечну зону (ступити на колію), потрібно впевнитись у відсутності поїзда, локомотива, вагона, дрезини, тощо.
При наближенні поїзда до перону або платформи громадяни повинні стежити за звуковими сигналами, які подаються з локомотива, моторвагонного рухомого складу та іншого спеціального самохідного рухомого складу, а також уважно слухати оповіщення, що передаються по гучномовному зв'язку
п.2.3. При наближенні поїзда треба зупинитись поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях почати перехід
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
п.2.5. Ходити по залізничних коліях та наближатися до них на відстань менше п'яти метрів.
п.2.6. Переходити і перебігати через залізничні колії перед поїздом, що наближається, якщо до нього залишилося менше ніж 400м.
п.2.7 Переходити колію зразу після проходу поїзда, не впевнившись що по сусіднім коліях не пересувається рухомий склад.
п.2.9. На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію
п.2.10 Проходити по залізничних мостах і тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів
п.2.11. Пролізати під закритими шлагбаумом на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, де шлагбаум починає закриватися.
п.2.12. На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатися до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.
п.2.14. Підніматися на дахи поїздів, локомотивів та вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних приладів, тощо
Шановні громадяни, будьте обачливі!
Дотримання зазначених вимог вбереже Вас від фатальних випадків при знаходженні на території станцій або перегонах залізничного сполучення.
Пам'ятайте, що гальмівний шлях поїздів від 600-800 метрів, а номінальна напруга в контактній мережі складає 27,5 тисяч Вольк (кВ).