З 1 травня 2015 року буде спрощено порядок надання житлових субсидій
Зміни до порядку призначення житлових субсидій набувають чинності і будуть застосовуватись при наданні субсидій з 1 травня 2015 року. Новації визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 №106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» внесено суттєві зміни до порядку надання житлових субсидій населенню.
Призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів - заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб). Бланки документів можна скачати в приєднаному файлі. При цьому запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією.Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. Перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій. Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні та жовтні 2015 року отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії.
1. Кому призначається субсидія
Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг, або особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, і на яку відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг.
Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.
2. Куди та які документи подаються?
Куди звернутися?
З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації.
Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до районного управління праці та соціального захисту населення поштою (03186, просп. Повітрофлотський, 40). Також мешканці можуть звертатися до філії управління за адресою вул. Гарматна, 29 та вул. Героїв Севастополя 14 а (Центр обслуговування споживачів № 2)
Контактні телефони для отримання довідок: 245-19-19. Телефони «гарячої лінії» управління праці та соціального захисту населення солом’янської райдержадміністрації 207-39-12, 207-39-21.
Які документи подаються?
- спрощена заява (за встановленою формою на 1 арк.);
- спрощена декларація про доходи і витрати осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (за встановленою формою на 1 арк).
Всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення.
Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду.
Для призначення житлової субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з отриманих особами доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб за попередній календарний рік.
Після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично.
Для цього буде збиратись необхідна інформацію без звернення громадянина і протягом двох місяців з початку нового періоду прийматиметься рішення щодо призначення (не призначення) субсидії цим домогосподарствам.
Всі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.
У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення.
Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії в подвійному розмірі.
Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій крім здійснення одноразової дороговартісної покупки (на суму понад 50 тис. гривень), а саме:
- наявність у власності двох житлових приміщень;
- наявність у власності двох автомобілів;
- наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
- здача в найм житлового приміщення;
- здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів;
Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не на опалювальний період як раніше. Субсидiя для придбання скрапленого газу, твердого та рiдкого пiчного побутового палива призначається на календарний рiк за особистим зверненням громадян. При цьому субсидiя на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з мiсяця звернення за її призначенням до кiнця поточного року. У разi, коли оплата послуг з централiзованого опалення проводиться лише в опалювальний перiод чи за двоставковим тарифом або для iндивiдуального опалення використовують природний газ, розмiр субсидiї розраховується окремо на опалювальний i неопалювальний перiоди.
Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період.
Всі, хто отримував субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління праці та соціального захисту населення та подання Заяви та Декларації.
Інструкція про порядок заповнення бланку
Заяви про призначення житлової субсидії
1. Заяву заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.
2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.
3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири), контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).
4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:
- на оплату житлово-комунальних послуг;
- на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло- або газопостачанням для опалення).
Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.
5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:
1) у графі „Номер особового рахунку” – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
2) у графі „Найменування організації, що надає послуги” – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
3) у графі „Примітки” зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: „є лічильник”або „немає лічильника”.
6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.
Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:
- заявник є непрацездатною особою, проживає один і бажає отримати субсидію на збільшену площу житла;
- особові рахунки відкриті на особу, яка не зареєстрована;
- сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги (навчання, будівництва, ремонту, мобільний зв’язок) на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень.
7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.
Інструкція про порядок заповнення бланку
Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії
Декларацію заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг.
У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.
У розділі І:
У позиції 1 вказується: прізвище, ім’я по батькові особи, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особи, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).
У позиції 2 необхідно зазначити загальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.
У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначенням прізвища, ім’я по батькові, дати народження, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У розділі ІІ заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога (крім її частини, виплата якої здійснюється одноразово, зокрема, при народженні дитини), стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, проценти від розміщення депозитів тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік (12 місяців 2014 року) без урахування податку з доходів фізичних осіб. У графі „Джерело доходу” – назва установи, організації, підприємства, де отримується дохід.
У розділі ІІІ вказується інформація про особу, яка здійснила одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.
Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.
Спрощені форми заяви та декларації про призначення житлової субсидії у файлах
НОРМАТИВИ СПОЖИВАННЯ ПОСЛУГ
(для надання пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг)
Послуга |
Норма до 01.10.2014 |
Норма з 01.10.2014 |
НОРМА ЖИТЛА: |
||
субсидії |
21 м² на особу +10,5 м² на сім’ю (31,5 м²) |
13,65 м²особу +35,22 м² на сім’ю (48,87 м²) |
пільги |
не змінюється |
|
СПОЖИВАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ: |
||
на опалення |
11 м³ на1 м² площі (в опалювальний період) |
7 м³ на1 м² площі * коригуючий коефіцієнт (в опалювальний період) |
на газову плиту (приготування їжі) |
9,8 м³ на особу |
6 м³ на особу |
на газову плиту (приготування їжі і підігрів води) |
18,3 м³ на особу |
9 м³ на особу |
на газову плиту і водонагрівач |
23,6 м³ на особу |
18 м³ на особу |
ВОДОПОСТАЧАННЯ: |
||
постачання холодної води |
встановлюються органами місцевого самоврядування 5,5 м³ на особу (м.Київ) |
2,4 м³ на особу (за наявності централізованого постачання гарячої води) 4,0 м³ на особу (за відсутності централізованого постачання гарячої води) |
постачання гарячої води |
встановлюються органами місцевого самоврядування 3,5 м³ на особу (м.Київ) |
1,6 м³ на особу |
СПОЖИВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ: |
||
на опалення |
28 кВт.год1 м² площі (в опалювальний період) |
65 кВт.год 1 м² площі *кориг.коеф. (в опал..період) |
у будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами |
100 кВт. год на сім’ю з однієї- двох осіб + 25 кВт. год на іншого члена сім’ї |
130 кВт. год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт. год на іншогочлена сім’ї (за наявності централізованого постачання гарячої води), але не більш як 250 кВт. год на місяць 150 кВт. год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт. год на іншого члена сім’ї (за відсутності централізованого постачання гарячої води) але не більше 270 кВт. год на місяць |
у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами
|
75 кВт. год на сім’ю з однієї- двох осіб + 15 кВт. год на іншого члена сім’ї |
90 кВт. год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт. год на іншого члена сім’ї (за наявності централізованого постачання гарячої води) але не більше 210 кВт. год на місяць 120 кВт. год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт. год на іншого члена сім’ї (за відсутності централізованого постачання гарячої води) але не більше 240 кВт. год на місяць
|