Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за 2019 рік
Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за 2019 рік
У Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації проводиться системна робота, спрямована на реалізацію громадянами конституційних прав на звернення у відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Реалізуючи вимоги вищезазначених законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до адміністрації, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень. Також вживаються заходи щодо покращення ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують звернення. Позитивне вирішення питань у зверненнях громадян має безпосередній вплив на покращення соціально-економічного, культурного розвитку району, житлово-побутових умов, соціального благополуччя та зростання добробуту його мешканців.
За звітний період до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації через відділ роботи із зверненнями громадян надійшло та опрацьовано 4813 звернень громадян.
Спостерігається зменшення звернень (на 400 звернень або 8,31%) в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Період часу |
2017 рік |
2018 рік |
2019 рік
|
Всього звернень |
4885 |
5213 |
4813 |
З них:
- 970 питань вирішено позитивно;
- на 3554 надані аргументовані роз’яснення.
За своїм характером письмові звернення, що надійшли протягом звітного періоду на адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, розподілилися таким чином:
- заяв – 4461 (92,69 %);
- скарг – 345 (7,17%);
- пропозицій – 7 (0,15%).
За 2019 рік до відділу роботи із зверненнями громадян надійшло:
- 1631 звернення з Київської міської державної адміністрації (у 2018 році - 1667 звернень), серед яких 348 доручень голови Київської міської державної адміністрації;
- 1432 звернення від заявників, які особисто звернулися до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації;
- 244 звернення від народних депутатів України;
- 37 звернень від депутатів Київської міської ради;
- 79 звернень з Кабінету Міністрів України;
- 192 звернення з Офісу Президента України;
- 57 звернень з органів прокуратури України;
- 46 звернень з Верховної Ради України та інших організацій.
Впродовж звітного періоду до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 650 колективних звернень громадян (13,51 % від усіх звернень). У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року загальна кількість колективних звернень громадян зменшилася на 281 звернення громадян.
Всі звернення громадян, що надійшли на розгляд до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації виконані у встановлені законодавством терміни.
Найгостріші питання, що турбують мешканців району залишаються питання житлово-комунального господарства, що складають - 4402 звернення (91,46%).
Серед основних питань:
- благоустрою – 517 звернень;
- оплати квартир та комунальних послуг – 387 звернень;
- опалення – 277 звернень;
- поточного та капітального ремонту будинків – 275 звернень;
- незадовільного водопостачання – 257 звернень;
- будівництва та ремонту доріг – 231 звернення;
- ремонту або заміни ліфтів – 146 звернень;
- ремонту дахів – 131 звернення;
- ремонту сантехнічного обладнання та комунікацій – 123 звернення;
- облаштування дитячого майданчика - 116 звернень;
- встановлення лічильників – 85 звернень та інші.
Солом’янська районна в місті Києві державна адміністрація вживає всіх можливих заходів щодо вирішення якомога більшої кількості питань, порушених у зверненнях мешканцями району.
Найважливішою складовою у роботі із зверненнями громадян є виконавська дисципліна. Тобто, вчасне, без порушення терміну, якісне та змістовне інформування заявника за результатами розгляду порушеного ним питання. Відповідність кількісних та якісних показників (даних) залишається основним завданням відділу роботи із зверненнями громадян.
Друге місце за кількістю посідають звернення громадян з питання житлової політики. За 2019 рік до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади і організації надійшло 423 таких звернень (8,79%). Серед них найчастіше порушувалися питання щодо зарахування на квартирний облік, надання житла та отримання ордеру на фактично займану житлову площу.
Впродовж 2019 року були забезпечені житлом 15 родин, які потребували першочергового отримання житла, із них – категорії обліку: учасники війни та особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники АТО, учасники бойових дій, залучені до АТО, діти-сироти.
Відповідно до Житлового кодексу Української РСР, деякі питання порушені у зверненнях громадян (зарахування на квартирний облік, внесення змін до облікових справ громадян, видача ордера на фактично займане житлове приміщення та інше), розглядаються на засіданні громадської комісії з житлових питань при Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації, персональний склад якої, затверджений розпорядженням Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації № 47 від 04 лютого 2011року, яка надає рекомендації щодо їх вирішення. З початку 2019 року проведено 26 засідань.
На третьому місці – питання соціального захисту. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади вищого рівня надійшло 303 звернення (6,30%). Основні питання – це надання матеріальної допомоги, отримання субсидії та пільг.
Особлива увага у роботі із зверненнями громадян приділяється розгляду звернень пільгових категорій населення. Серед заявників, які вказали свій соціальний стан:
- 185 звернень від інвалідів І,ІІ,ІІІ груп;
- 179 звернень від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій;
- 93 звернення від ветеранів праці;
- 79 звернень від учасників АТО та родичів учасників АТО;
- 71 звернення від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів - героїнь;
- 33 звернення від дітей війни;
- 10 звернень від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни та інші;
У зверненнях осіб пільгових категорій найчастіше порушувалися питання житлово-комунального обслуговування (оплата житлово-комунальних послуг, ремонт ліфтів, незадовільне водопостачання благоустрій території, ремонт даху), отримання матеріальної допомоги, отримання субсидій, поліпшення житлових умов та інші.
За 2019 рік матеріальна допомога соціально незахищеним верствам населення (пенсіонерам, учасникам бойових дій, учасникам війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни, інвалідам І,ІІ,ІІІ груп, учасникам АТО та родичам учасників АТО) була призначена та виплачена на суму 17 894 001 грн. за рахунок коштів міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам».
З метою збільшення дієвої взаємодії та урізноманітнення форм роботи з мешканцями району продовжена практика проведення як особистих прийомів громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації, так і виїзних особистих прийомів громадян керівництвом адміністрації.
За звітний період було проведено 78 особистих прийомів громадян та 58 виїзних прийомів громадян.
Під час особистих, виїзних прийомів громадян вживались усі можливі заходи реагування із залученням відповідних служб району для вирішення якомога більшої кількості проблем мешканців району.
Виконанню таких звернень громадян приділяється особлива увага та здійснюється контроль до розв’язання проблем, що спричинили звернення.
Керівництвом Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації проведено 32 прямі «гарячі» телефонні лінії та прийнято 36 дзвінків. Питання, які були порушені в телефонних зверненнях громадян зареєстровано, деякі з них було вирішено у найкоротші терміни.
За звітний період на електронну адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 955 звернень громадян, що на 163 звернення громадян більше, ніж за аналогічний період минулого року. Всі звернення громадян опрацьовані у встановлені терміни.
Солом’янська районна в місті Києві державна адміністрація вживала всіх можливих заходів щодо вирішення якомога більшої кількості питань, порушених у зверненнях мешканцями району.
Систематично робота із зверненнями громадян перевіряється управлінням з питань звернень громадян Київської міської державної адміністрації. Одночасно, спільно з представниками управління з питань звернень громадян Київської міської державної адміністрації, департаменту житлово-комунальної інфраструктури Київської міської державної адміністрації та комунальних підприємств району, проведено 21 виїзний день контролю з виходом на місце та детальним розглядом звернень за участю заявників. За результатами проведених виїзних днів контролю підготовлено та надано до управління з питань звернень громадян Київської міської державної адміністрації відповідні акти.
Щоденно, в телефонному режимі, працівниками відділу надавалися консультації, роз’яснення та нагадування щодо виконання звернень громадян.
Щопонеділка, відповідальний за роботу із зверненнями громадян, в системі електронного документообігу «АСКОД» надсилав нагадування про закінчення термінів виконання звернень громадян у структурних підрозділах адміністрації.
Щочетверга у керівника апарату проводилися наради щодо стану виконавської дисципліни з розгляду звернень громадян.
На виконання Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», на кожне півріччя розробляються та затверджуються графіки: особистого прийому громадян керівництвом адміністрації, в тому числі виїзні. На рік розробляється графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах адміністрації щодо роботи із зверненнями громадян, графік проведення засідань постійно діючої комісії, графік звітування керівників структурних підрозділів.
Щомісячно, відповідно до затвердженого графіка, керівники структурних підрозділів Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації звітували про хід розгляду звернень громадян у підпорядкованих підрозділах.
Щомісячно, відділ роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, відповідно до затвердженого графіка, організовував та проводив засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду проведено 12 засідань зазначеної комісії та опрацьовано 12 звернень громадян. За результатами роботи комісії складено відповідні протоколи та підготовлено доручення. Інформація про проведення зазначеної комісії надавалася до управління з питань звернень громадян Київської міської державної адміністрації.
Щомісячно, відповідно до затвердженого графіка, відділом роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації проведено перевірку роботи із зверненнями громадян в 12-ти структурних підрозділах адміністрації.
Під час перевірок надано необхідні рекомендації щодо посилення впливу на стан виконавської дисципліни. Результати перевірок доводились до відома керівників структурних підрозділів. Порушень вимог чинного законодавства щодо звернень громадян не виявлено.
Інформація про перевірки щомісячно надавалася до управління з питань звернень громадян Київської міської державної адміністрації
Також щоквартально на субвеб-сайті Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації розміщувалася інформація щодо стану роботи із звернення громадян в Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації.
Відділом роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації проводилася системна робота щодо недопущення порушень реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом.
Загалом робота відділу за звітний період була спрямована на забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань. Всі звернення громадян розглянуті у встановлений законодавством термін, автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.
В подальшій роботі із зверненнями громадян необхідно:
- вживати дієвих заходів реагування для усунення причин, що породжують скарги до органів влади вищого рівня.
- головним виконавцям звернень громадян надавати відповідь до відділу роботи із зверненнями громадян не пізніше ніж за 3 робочих дні до закінчення терміну, відведеного для виконання доручення;
- співвиконавцям подавати пропозиції головному виконавцю протягом першої половини терміну, але не пізніше ніж за 5 робочих днів до закінчення терміну, відведеного для виконання доручення;
- якщо питання, порушене у зверненні, не відноситься до повноважень Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, воно в термін не більше п'яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення;
- приділяти належну увагу контролю за виконанням звернень громадян, які перебувають на довгостроковому контролі в термін, зазначений у відповіді;
- підвищити персональну відповідальність посадових осіб за якість і ефективність роботи із зверненнями громадян та недопущення фактів формального відношення до розгляду звернень;
- головним виконавцям звернень створювати в програмі електронного документообігу «АСКОД» проекти із відповідним заповненням реєстраційної картки, накладанням електронного підпису та надавати відповідь у паперовій формі до відділу роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації не пізніше ніж за 5 робочих дні до закінчення терміну, відведеного для виконання доручення. До звернення додавати копії листів, актів, які зазначені у відповіді.
За результатами роботи вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну і неослаблену увагу роботі із зверненнями громадян, як одному із пріоритетних напрямів діяльності місцевих органів виконавчої влади, посилювати увагу, вимогливість, відповідальність та контроль за станом справ щодо розгляду заяв і скарг мешканців.