Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за 2022 рік
Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за 2022 рік
У Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації проводиться системна робота, спрямована на реалізацію громадянами конституційних прав на звернення у відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Реалізуючи вимоги вищезазначених законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до адміністрації, а також постійний аналіз узагальнення усних та письмових звернень. Також вживаються заходи щодо покращення ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують звернення. Позитивне вирішення питань у зверненнях громадян має безпосередній вплив на покращення соціально-економічного, культурного розвитку району, житлово-побутових умов, соціального благополуччя та зростання добробуту його мешканців.
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Зазначена гарантія (право подати звернення; право на обґрунтовану відповідь; право отримати відповідь у встановлений законом строк) є непорушною та не може обмежуватись навіть в умовах воєнного та надзвичайного стану (ст. 22, 64 Конституції України).
Відповідно до системи електронного документообігу АСКОД за 2022 рік до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації через відділ роботи із зверненнями громадян надійшло та опрацьовано 2894 звернення громадян, з них 202 колективних звернень (6,98 % від усіх звернень). У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року загальна кількість колективних звернень зменшилась на 233 звернення. Всього з урахуванням колективних звернень до Солом’янської райдержадміністрації звернулося 25637 громадян.
У зв’язку з введенням воєнного стану на території України, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 № 2102-IX», спостерігається зменшення звернень (на 1677 звернень або 57,95%) та збільшення громадян (на 8990 громадян або 35,07%) в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
З них:
- 915 питань вирішено позитивно;
- на 1715 надані аргументовані роз’яснення.
За своїм характером письмові звернення, що надійшли протягом звітного періоду на адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, розподілилися таким чином:
- заяв – 2676 (92,47 %);
- скарг – 215 (7,43%).
Впродовж 2022 року до відділу роботи із зверненнями громадян надійшло:
- 1021 звернення з Київської міської державної адміністрації (у 2021 році – 1687 звернень), серед яких 144 доручення голови Київської міської державної адміністрації;
- 1783 звернення від заявників, які звернулися до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації;
- 11 звернень від народних депутатів України;
- 62 звернення від депутатів Київської міської ради;
- 24 звернення з Кабінету Міністрів України;
- 38 звернень з Офісу Президента України;
- 25 звернень з органів прокуратури України;
- 46 звернень з Верховної Ради України.
Всі звернення, які надійшли на розгляд до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації виконані у встановлені законодавством терміни.
Найгостріші питання, що турбують мешканців району залишаються питання житлово-комунального господарства, що складають - 2065 звернень (71,35%).
Серед основних питань:
- опалення – 190 звернень;
- оплати квартир та комунальних послуг – 183 звернення;
- незадовільного водопостачання – 159 звернень;
- благоустрою – 153 звернення;
- ремонту сантехнічного обладнання та комунікацій – 60 звернень;
- ремонту або заміни ліфтів – 56 звернень;
- поточного та капітального ремонту будинків – 50 звернень;
- будівництва та ремонту доріг – 38 звернень;
- ремонту дахів – 31 звернення;
- встановлення та повірки лічильників – 21 звернення;
- облаштування дитячого майданчика - 10 звернень та інші.
Солом’янська районна в місті Києві державна адміністрація вживає всіх можливих заходів щодо вирішення якомога більшої кількості питань, порушених у зверненнях мешканцями району.
Найважливішою складовою у роботі із зверненнями громадян є виконавська дисципліна. Відповідність кількісних та якісних показників тобто, вчасне, без порушення терміну, якісне та змістовне інформування заявника за результатами розгляду порушеного ним питання залишається основним завданням відділу роботи із зверненнями громадян.
На другому місці – питання соціального захисту. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади вищого рівня надійшло 271 звернення громадян (9,36%). Спостерігається зменшення звернень (на 37 звернень або 1,28%) в порівнянні з аналогічним періодом 2021 року. Основні питання – це надання матеріальної допомоги, отримання субсидії та надання роз’яснення щодо отримання компенсації за житлово-комунальні послуги.
Від початку воєнного стану на території України гостро постало питання отримання пенсій та соціальних допомог, які українці отримували раніше, та отримання виплат громадянами, які постраждали через бойові дії, в рамках нових програм грошової допомоги.
Переважна більшість звернень громадян стосувалася надання матеріальної допомоги, продуктових наборів внутрішньо переміщеним особам та субсидії найменш соціально захищених верств населення Солом’янського району.
Важливим питанням для управління соціального захисту населення Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації є організація надання соціальних послуг на належному рівні, а також допомога внутрішньо переміщеним особам.
Особлива увага у роботі із зверненнями громадян приділяється розгляду звернень громадян пільгових категорій населення. Серед заявників, які вказали свій соціальний стан:
- 79 звернень від інвалідів І,ІІ,ІІІ груп;
- 59 звернень від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій;
- 44 звернення від учасників АТО;
- 29 звернень від ветеранів праці;
- 12 звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь;
- 11 звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни;
- 6 звернень від дітей війни та інші.
У зверненнях осіб пільгових категорій найчастіше порушувалися питання житлово-комунального обслуговування (оплата житлово-комунальних послуг, незадовільне водопостачання та централізоване опалення, благоустрій території), отримання матеріальної допомоги, отримання субсидій, поліпшення житлових умов та інші.
При розгляді звернень громадян пільгових категорій вживалися всі можливі заходи для вирішення порушених у зверненнях питань.
Третє місце за кількістю посідають звернення з питань житлової політики. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади і організації надійшло 174 звернення громадян (6,01%). Спостерігається зменшення звернень (на 99 звернень або 3,42%) в порівнянні з аналогічним періодом 2021 року.
Серед них найчастіше порушувалися питання щодо зарахування на квартирний облік, надання житла та отримання ордеру на фактично займану житлову площу.
За звітний період на електронну адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 599 звернень.
Частина електронних звернень в яких порушувались питання житлово-комунального господарства, вирішилися позитивно.
Відповідно до графіка проведення прямих (“гарячих”) телефонних ліній головою, першим заступником голови, заступниками голови, керівником апарату Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації затверджених головою на 2022 рік за звітний період у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації керівництвом Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації було проведено 4 прямих «гарячих» телефонних ліній та прийнято 5 дзвінків.
Питання, які були порушені в телефонних зверненнях зареєстровано, деякі з них було вирішено у найкоротші терміни.
Працівниками відділу роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації постійно надаються консультації мешканцям в телефонному режимі.
На час дії воєнного стану та карантинних обмежень звернення громадян приймаються під час особистого прийому, за допомогою засобів телефонного зв’язку, письмові – поштою, на електронну адресу та шляхом вкидання звернень в скриньку, встановлену на вході в адміністративну будівлю.
Таким чином, не зважаючи на введення воєнного стану в країні та карантину вживаються всі заходи для забезпечення конституційного права громадян на звернення.
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави.