Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за I півріччя 2023 року
Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за I півріччя 2023 року
У Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації проводиться системна робота, спрямована на реалізацію громадянами конституційних прав на звернення у відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Реалізуючи вимоги вищезазначених законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до адміністрації, а також постійний аналіз узагальнення усних та письмових звернень. Також вживаються заходи щодо покращення ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують звернення. Позитивне вирішення питань у зверненнях громадян має безпосередній вплив на покращення соціально-економічного, культурного розвитку району, житлово-побутових умов, соціального благополуччя та зростання добробуту його мешканців.
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Зазначена гарантія (право подати звернення; право на обґрунтовану відповідь; право отримати відповідь у встановлений законом строк) є непорушною та не може обмежуватись навіть в умовах воєнного та надзвичайного стану (ст. 22, 64 Конституції України).
Відповідно до системи електронного документообігу АСКОД за I півріччя 2023 року до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації через відділ роботи із зверненнями громадян надійшло та опрацьовано 1658 звернень громадян, з них 153 колективних звернень (9,23 % від усіх звернень). У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року загальна кількість колективних звернень збільшилася на 91 звернення. Всього з урахуванням колективних звернень до Солом’янської райдержадміністрації звернулося 20449 осіб.
У зв’язку з введенням воєнного стану на території України, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 № 2102-IX», спостерігається збільшення звернень (на 751 звернення або 45,30%) в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
З них:
- 369 питань вирішено позитивно;
- на 1055 надані аргументовані роз’яснення.
За своїм характером письмові звернення, що надійшли протягом звітного періоду на адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, розподілилися таким чином:
- заяв – 1529 (92,22 %);
- скарг – 129 (7,78%).
За I півріччя 2023 року до відділу роботи із зверненнями громадян надійшло:
- 525 звернень з Київської міської державної адміністрації (у 2022 році – 353 звернення), серед яких 126 доручень голови Київської міської державної адміністрації;
- 1098 звернень від заявників, які звернулися до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації;
- 4 звернення від народних депутатів України;
- 96 звернень від депутатів Київської міської ради;
- 12 звернень з Кабінету Міністрів України;
- 20 звернень з Офісу Президента України;
- 15 звернень з органів прокуратури України;
- 21 звернення з Верховної Ради України.
Всі звернення, які надійшли на розгляд до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації виконані у встановлені законодавством терміни.
Найгостріші питання, що турбують мешканців району залишаються питання житлово-комунального господарства, що складають - 1361 звернення (82,09%).
Серед основних питань:
- благоустрою – 162 звернення;
- незадовільного водопостачання – 87 звернень;
- оплати квартир та комунальних послуг – 82 звернення;
- будівництва та ремонту доріг – 62 звернення;
- ремонту або заміни ліфтів – 47 звернень;
- поточного та капітального ремонту будинків – 46 звернень;
- ремонту дахів – 45 звернень;
- опалення – 41 звернення;
- ремонту сантехнічного обладнання та комунікацій – 39 звернень;
- облаштування дитячого майданчика - 16 звернень;
- встановлення та повірки лічильників – 5 звернень та інші.
Солом’янська районна в місті Києві державна адміністрація вживає всіх можливих заходів щодо вирішення якомога більшої кількості питань, порушених у зверненнях мешканцями району.
Найважливішою складовою у роботі із зверненнями громадян є виконавська дисципліна. Відповідність кількісних та якісних показників тобто, вчасне, без порушення терміну, якісне та змістовне інформування заявника за результатами розгляду порушеного ним питання залишається основним завданням відділу роботи із зверненнями громадян.
На другому місці – питання соціального захисту. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади вищого рівня надійшло 189 звернень громадян (11,40%). Спостерігається збільшення звернень (на 72 звернення або 10,37%) в порівнянні з аналогічним періодом 2022 року. Основні питання – це надання матеріальної допомоги, отримання субсидії та надання роз’яснення щодо отримання компенсації за житлово-комунальні послуги.
Від початку воєнного стану на території України гостро постало питання отримання пенсій та соціальних допомог, які українці отримували раніше, та отримання виплат громадянами, які постраждали через бойові дії, в рамках нових програм грошової допомоги.
Переважна більшість звернень громадян стосувалася надання матеріальної допомоги, продуктових наборів внутрішньо переміщеним особам та субсидії найменш соціально захищених верств населення Солом’янського району.
Важливим питанням для управління соціального захисту населення Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації є організація надання соціальних послуг на належному рівні, а також допомога внутрішньо переміщеним особам.
Особлива увага у роботі із зверненнями громадян приділяється розгляду звернень громадян пільгових категорій населення. Серед заявників, які вказали свій соціальний стан:
- 48 звернень від інвалідів І,ІІ,ІІІ груп;
- 39 звернень від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій;
- 33 звернення від учасників АТО;
- 9 звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів;
- 7 звернень від ветеранів праці;
- 5 звернень від інвалідів війни;
- 3 звернення від дітей війни та інші.
У зверненнях осіб пільгових категорій найчастіше порушувалися питання житлово-комунального обслуговування (оплата житлово-комунальних послуг, незадовільне водопостачання та централізоване опалення, благоустрій території), отримання матеріальної допомоги, отримання субсидій, поліпшення житлових умов та інші.
При розгляді звернень громадян пільгових категорій вживалися всі можливі заходи для вирішення порушених у зверненнях питань.
Третє місце за кількістю посідають звернення з питань житлової політики. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади і організації надійшло 82 звернення громадян (4,95%). Спостерігається зменшення звернень (на 5 звернень або 0,30%) в порівнянні з аналогічним періодом 2022 року.
Серед них найчастіше порушувалися питання щодо зарахування на квартирний облік, надання житла та отримання ордеру на фактично займану житлову площу.
За звітний період на електронну адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 373 звернення.
Частина електронних звернень в яких порушувались питання житлово-комунального господарства, вирішилися позитивно.
З метою посилення взаємодії та урізноманітнення форм роботи з мешканцями району продовжується практика проведення особистих, виїзних прийомів та прямих «гарячих» телефонних ліній керівництвом райдержадміністрації.
За результатами прийомів районною владою вжито необхідні заходи щодо реагування і залучення відповідних служб району для вирішення значної кількості проблем мешканців району.
Виконанню таких звернень приділяється особлива увага та здійснюється контроль за розв’язанням проблем, які спричинили звернення.
Працівниками відділу роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації постійно надаються консультації мешканцям в телефонному режимі.
На час дії воєнного стану звернення громадян приймаються під час особистого прийому, за допомогою засобів телефонного зв’язку, письмові – поштою, на електронну адресу та шляхом вкидання звернень в скриньку, встановлену на вході в адміністративну будівлю.
Таким чином, не зважаючи на введення воєнного стану в країні вживаються всі заходи для забезпечення конституційного права громадян на звернення.
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави.