Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за 2024 рік
У Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації проводиться системна робота, спрямована на реалізацію громадянами конституційних прав на звернення у відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Реалізуючи вимоги вищезазначених законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, а також постійний аналіз узагальнення усних та письмових звернень. Також вживаються заходи щодо покращення ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують звернення.
Аналіз роботи із зверненнями громадян та проведені перевірки засвідчують, що робота ведеться постійно і спрямована на її покращення. Існує контроль за відпрацюванням звернень громадян, недопущенням зволікання чи необ’єктивного підходу до вирішення проблем громадян, застосовується більш повне забезпечення захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян району. Запроваджено постійний контроль за організацією роботи посадових та службових осіб із зверненнями громадян.
Відповідно до системи електронного документообігу АСКОД за 2024 рік до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації через відділ роботи із зверненнями громадян надійшло та опрацьовано 3443 звернення громадян, з них 310 колективних звернень ( 9,00 % від усіх звернень). У порівнянні з аналогічним періодом 2023 року загальна кількість колективних звернень зменшилася на 17 звернень. Всього з урахуванням колективних звернень до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації звернулося 21101 особа.
Спостерігається збільшення звернень (на 106 звернень або 3,08%) в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
З них:
- 679 питань вирішено позитивно;
- на 2607 надані аргументовані роз’яснення.
За своїм характером письмові звернення, що надійшли протягом звітного періоду на адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, розподілилися таким чином:
- заяв – 3208 (93,17 %);
- скарг – 235 (6,83%).
За 2024 рік до відділу роботи із зверненнями громадян надійшло:
- 1082 звернення з Київської міської державної адміністрації (у 2023 році – 1112 звернень), серед яких 295 доручень голови Київської міської державної адміністрації;
- 989 звернень від заявників, які особисто звернулися до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації;
- 71 звернення від депутатів Київської міської ради;
- 66 звернень з Кабінету Міністрів України;
- 50 звернень з Верховної Ради України;
- 45 звернень з Офісу Президента України;
- 43 звернення з органів прокуратури України;
- 13 звернень від народних депутатів України.
Всі звернення, що надійшли на розгляд до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації виконані у встановлені законодавством терміни.
Найгостріші питання, що турбують мешканців району залишаються питання житлово-комунального господарства, що складають - 2573 звернень (74,73%).
Серед основних питань:
благоустрою;
опалення;
незадовільного водопостачання;
оплати квартир та комунальних послуг;
будівництва та ремонту доріг;
поточного та капітального ремонту будинків;
ремонту сантехнічного обладнання та комунікацій;
ремонту або заміни ліфтів;
ремонту дахів;
облаштування дитячого майданчика;
встановлення лічильників та інші.
Солом’янська районна в місті Києві державна адміністрація вживає всіх можливих заходів щодо вирішення якомога більшої кількості питань, порушених у зверненнях мешканцями району.
Найважливішою складовою у роботі із зверненнями громадян є виконавська дисципліна. Відповідність кількісних та якісних показників тобто, вчасне, без порушення терміну, якісне та змістовне інформування заявника за результатами розгляду порушеного ним питання залишається основним завданням відділу роботи із зверненнями громадян.
На другому місці – питання соціального захисту. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади вищого рівня надійшло 413 звернень громадян (12,00%). Спостерігається збільшення звернень (на 44 звернення або 1,28%) в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року.
Переважна більшість звернень громадян стосувалась питань:
- призначення матеріальної та гуманітарної допомоги;
- опіки;
- встановлення та відміни пільг соціально незахищеним верствам населення;
- видачи посвідчень учасника ліквідації аварії на ЧАЕС;
- надання статусу (учасника війни, особи з інвалідністю внаслідок війни, внутрішньо переміщеної особи);
-інших питань соціального забезпечення (санаторно-курортне лікування, оздоровлення дітей та інше.
Особлива увага у роботі із зверненнями громадян приділяється розгляду звернень громадян пільгових категорій населення. Серед заявників, які вказали свій соціальний стан:
- 146 звернень від інвалідів І,ІІ,ІІІ груп;
- 105 звернень від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій;
- 24 звернення від ветеранів праці;
- 19 звернень від учасників АТО;
- 5 звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів;
Від початку введення воєнного стану на території України гостро постало питання отримання пенсій та соціальних допомог, які українці отримували раніше, та отримання виплат громадянами, які постраждали через бойові дії, в рамках нових програм грошової допомоги.
Впродовж 2024 року управлінням соціальної та ветеранської політики Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації на виконання міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» призначено матеріальну допомогу на поховання 180 громадянам.
На виконання розпорядження Київського міського голови від 12.01.2024 № 25 управлінням соціальної та ветеранської політики Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації прийнято 1035 заяв на виплату одноразової адресної матеріальної допомоги киянам, які опинились в складних життєвих обставинах в результаті пошкодженого/зруйнованого житла внаслідок збройної агресії російської федерації.
Важливим питанням для управління соціальної та ветеранської політики Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації є організація надання соціальних послуг на належному рівні, а також допомога внутрішньо переміщеним особам.
Третє місце за кількістю посідають звернення з питань житлової політики. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади і організації надійшло 269 звернень громадян (7,81%). Спостерігається збільшення звернень (на 100 звернень або 2,90%) в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року.
Серед них найчастіше порушувалися питання:
- поліпшення житлових умов черговиків квартирного обліку;
- питання черговості;
- підстави для зарахування на квартирний та соціальний квартирний облік;
- видача ордера на фактично займане житлове приміщення;
- надання соціального житла для малозабезпечених громадян;
- надання тимчасового житла для внутрішньо переміщених осіб;
- надання житла громадянам пільгових категорій.
Слід зазначити, що громадяни, як і в минулому році, були активними користувачами інтернету. На електронну адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 708 звернень. Всі звернення громадян були зареєстровані та опрацьовані у встановлені чинним законодавством терміни.
З метою посилення взаємодії та урізноманітнення форм роботи з мешканцями району продовжується практика проведення особистих, виїзних прийомів громадян та прямих «гарячих» телефонних ліній головою, першим заступником голови, заступниками голови та керівником апарату Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації.
За результатами прийомів вжито необхідні заходи щодо реагування і залучення відповідних служб району для вирішення значної кількості проблем мешканців району.
Виконанню таких звернень приділяється особлива увага та здійснюється контроль за розв’язанням проблем, які спричинили звернення.
На час дії воєнного стану звернення громадян приймаються під час особистого прийому, за допомогою засобів телефонного зв’язку, поштою, на електронну адресу та шляхом вкидання звернень в скриньку, встановлену на першому поверсі при вході в адміністративну будівлю за адресою: просп. Повітряних Сил, 41.
Також, працівниками відділу роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації постійно надаються консультації, роз’яснення мешканцям в телефонному режимі.
Питання роботи із зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців району, залишаються одним із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у Солом’янській районної в місті Києві державній адміністрації.
Таким чином, одним з основних завдань Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань, а також реалізацію конституційних прав, свобод людини й громадянина, які є головними основами демократичної, соціально-правової держави.