Звіт щодо організації роботи із зверненнями громадян у Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації за I півріччя 2024 року
У Солом’янській районній в місті Києві державній адміністрації проводиться системна робота, спрямована на реалізацію громадянами конституційних прав на звернення у відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Реалізуючи вимоги вищезазначених законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, а також постійний аналіз узагальнення усних та письмових звернень. Також вживаються заходи щодо покращення ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують звернення.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян та проведені перевірки засвідчують, що робота ведеться постійно і спрямована на її покращення. Існує контроль за відпрацюванням звернень громадян, недопущенням зволікання чи необ’єктивного підходу до вирішення проблем громадян, застосовується більш повне забезпечення захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян району. Запроваджено постійний контроль за організацією роботи посадових та службових осіб із зверненнями громадян.
Відповідно до системи електронного документообігу АСКОД за I півріччя 2024 року до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації через відділ роботи із зверненнями громадян надійшло та опрацьовано 1771 звернення громадян, з них 157 колективних звернень (8,87 % від усіх звернень). У порівнянні з аналогічним періодом 2023 року загальна кількість колективних звернень збільшилася на 4 звернення. Всього з урахуванням колективних звернень до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації звернулося 11355 осіб.
Спостерігається збільшення звернень на 113 або 6,38 % в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Період часу |
I півріччя 2024 року |
I півріччя 2023 року |
Всього звернень |
1658 |
1771 |
З них:
- 292 питання вирішено позитивно;
- на 1264 надані аргументовані роз’яснення.
За своїм характером письмові звернення, що надійшли протягом звітного періоду на адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, розподілилися таким чином:
Період часу |
I півріччя 2024 року |
I півріччя 2023 року |
Заяв |
1608 |
1529 |
Скарг |
163 |
129 |
Всі звернення, що надійшли на розгляд до Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації виконані у встановлені законодавством терміни.
Кореспондент, звідки надійшло звернення
|
I півріччя 2024 року |
I півріччя 2023 року |
+/- |
Київська міська державна адміністрація |
561 |
525 |
+ 36 |
з них: |
|
|
|
доручення голови Київської міської державної адміністрації |
166 |
126 |
+ 40 |
Депутати Київради |
37 |
96 |
- 59 |
Офіс Президента України |
26 |
20 |
+6 |
Органи прокуратури |
21 |
15 |
+6 |
Верховна Рада України |
21 |
21 |
0 |
Кабінет Міністрів України |
12 |
12 |
0 |
Народні депутати України |
6 |
4 |
+2 |
Найгостріші питання, що турбують мешканців району залишаються питання житлово-комунального господарства, що складають - 1247 звернень (70,41%).
Основні питання, житлово-комунального господарства
Основні питання житлово-комунального господарства |
I півріччя 2024 року |
I півріччя 2023 року |
+/- |
благоустрою |
190 |
162 |
+ 28 |
оплата за житлово-комунальні послуги |
81 |
82 |
- 1 |
незадовільне водопостачання |
69 |
87 |
- 18 |
незадовільне опалення |
58 |
41 |
+ 17 |
поточний та капітальний ремонт будинків |
47 |
46 |
+ 1 |
будівництва та ремонт доріг |
45 |
62 |
- 17 |
ремонт ліфтів |
41 |
47 |
- 6 |
ремонт дахів |
31 |
45 |
- 14 |
ремонт санітарно-технічного обладнання |
32 |
39 |
- 7 |
благоустрій дитячих майданчиків |
15 |
16 |
- 1 |
встановлення та повірка лічильників |
2 |
5 |
- 3 |
Солом’янська районна в місті Києві державна адміністрація вживає всіх можливих заходів щодо вирішення якомога більшої кількості питань, порушених у зверненнях мешканцями району.
Найважливішою складовою у роботі із зверненнями громадян є виконавська дисципліна. Відповідність кількісних та якісних показників тобто, вчасне, без порушення терміну, якісне та змістовне інформування заявника за результатами розгляду порушеного ним питання залишається основним завданням відділу роботи із зверненнями громадян.
На другому місці – питання соціального захисту. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади і організації надійшло 217 звернень громадян (12,25%). Спостерігається збільшення звернень (на 28 звернень або 1,58%) в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року.
Переважна більшість звернень громадян стосувалась питань:
- виплати різних видів допомог;
- соціальної політики, соціального захисту населення;
- призначення гуманітарної допомоги;
- опіки;
- видачі посвідчень учасника ліквідації аварії на ЧАЕС;
- надання статусу (учасника війни, особи з інвалідністю внаслідок війни, внутрішньо переміщеної особи);
- інших питань соціального забезпечення (санаторно-курортне лікування, професійна адаптація учасників АТО (ООС), оздоровлення дітей, забезпечення технічними засобами реабілітації, облік внутрішньо переміщених осіб, активація «Картки киянина» та інше.
Особлива увага у роботі із зверненнями громадян приділяється розгляду звернень пільгових категорій населення. Серед заявників, які вказали свій соціальний стан:
- 100 звернень від інвалідів І,ІІ,ІІІ груп;
- 65 звернень від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій;
- 15 звернень від ветеранів праці;
- 11 звернень від учасників АТО;
- 3 звернення від членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інші.
Від початку воєнного стану на території України гостро постало питання отримання пенсій та соціальних допомог, які українці отримували раніше, та отримання виплат громадянами, які постраждали через бойові дії, в рамках нових програм грошової допомоги.
Посадовими особами управління соціального захисту населення Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації забезпечується створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян, особлива увага при цьому приділяється вирішенню питань пільгових категорій громадян. Ведеться систематичне роз’яснення конституційних прав і обов’язків громадян та законодавства щодо розгляду пропозицій і скарг. Всі зусилля спрямовуються на обґрунтоване вирішення порушених питань, для цього вишукуються наявні матеріали та фінансові можливості.
Третє місце за кількістю посідають звернення з питання житлової політики. За звітний період до відділу роботи із зверненнями громадян особисто та через органи влади вищого рівня надійшло 130 звернень громадян (7,34%). Спостерігається збільшення звернень (на 48 звернень або 2,71%) в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року.
Серед них найчастіше порушувалися питання:
- поліпшення житлових умов черговиків квартирного обліку;
- питання черговості;
- підстави для зарахування на квартирний та соціальний квартирний облік;
- питання про участь у програмі співфінансування;
- надання соціального житла для малозабезпечених громадян;
- надання тимчасового житла для внутрішньо переміщених осіб;
- надання житла громадянам пільгових категорій.
За звітний період на електронну адресу Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 375 звернень. Всі звернення громадян були зареєстровані та опрацьовані у встановлені чинним законодавством терміни.
З метою посилення взаємодії та урізноманітнення форм роботи з мешканцями району продовжується практика проведення особистих, виїзних прийомів та прямих «гарячих» телефонних ліній керівництвом Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації.
За результатами прийомів районною владою вжито необхідні заходи щодо реагування і залучення відповідних служб району для вирішення значної кількості проблем мешканців району.
Виконанню таких звернень приділяється особлива увага та здійснюється контроль за розв’язанням проблем, які спричинили звернення.
Працівниками відділу роботи із зверненнями громадян Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації постійно надаються консультації мешканцям в телефонному режимі.
На час дії воєнного стану звернення громадян приймаються під час особистого прийому, за допомогою засобів телефонного зв’язку, поштою, на електронну адресу та шляхом вкидання звернень в скриньку, встановлену на вході в адміністративну будівлю за адресою просп. Повітряних Сил, 41.
Таким чином, незважаючи на ускладнення, що викликані веденням воєнного стану, робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі керівництва місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на максимально можливе вирішення проблем жителів Солом’янського району.
Солом’янська районнна в місті Києві державна адміністрація і надалі буде продовжувати роботу із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян в межах компетенції, посилення персональної відповідальності фахівців усіх рівнів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях.